sobota 19. listopadu 2011

Opět časová posloupnost

Na logopedii jsme dostali kartičky na procvičování posloupnosti. Zajásala jsem, protože se jednalo o karty, které měla Monika od Járy, ale nebyly kompletní. Tenkrát Monice jedna maminka slíbila, že jí chybějící karty pošle, ale asi na to zapomněla. Doufala jsem, že si budu moci okopíravat karty v barevné verzi, ale jsem vděčná i za ty černobílé. A tak vymalovávám a vymalovávám. Postupně sem po vymalování všechny karty vložím. Sárince sice posloupnost vůbec nejde, ale aspoň poslouchá příběh, nebo pohádku a snaží se doplňovat slova po zadání otázky.




                                                 TŘI  PRASÁTKA
                                                O  KOBLÍŽKOVI
                                        O  ČERVENÉ  KARKULCE

11 komentářů:

  1. Leni, je mi jasné, že každé naše dítko je originál a jednu stejnou věc každé dítko chápe jinak...a já právě včera na Moniky odkaz zkombinovala dvě věci - dějovou posloupnost a odkaz na hru "Co na obrázku chybí"
    My jsme starší, ale jak se to vezme, v něčem je Kuba jako 4-5letý, v něčem jako 12iletý (je mu 8)...klidně půjde nahý pro boty a do školy...
    Tak jsem to propojila:-)) Má rád příklady, tak jsem to udělala jako rovnici. Obrázek nahatýho kluka + otazník - rovná se papír s nápisem ODCHOD DO ŠKOLY. A za ten otazník seřadí vystřižené názvy oblečení ve správním pořadí. (obléká se tak, že má hromádku, vespod mikina, na tom kalhoty, na tom triko, na tom ponožky, na tom slipy - obráceně pochopeno, první bere z hromádky to, co si obléká jako první...
    Nemám foťák, tak to jen takhle vypisuju. Děláme si to na koleně jen tak pro nás doma...
    Hezký den, Magda

    OdpovědětVymazat
  2. A hezké vybarvování!!!!!!!!!!! A jak se to líbí Sárince? Má to úspěch? Vnímá o čem to je?
    Na těch pohádkách je to fajnový nápad, ale pokud je to složité, my to dělali jinak.
    A PODOTÝKÁM RADĚJI, NERADÍM NEPOUČUJU! Jen to píšu třeba jako nápad, že by se to někomu hodilo. Na Kubu to bylo moc informací, zkoušet to přes pohádky, tak jsem to zkusila přes jídlo. Zjednodušeně: bochník chleba nůž máslo talíř namazaný chleba - a Kuba to seřadil...Holt nejen láska prochízí žaludkem, i autismus:-))))))
    magda

    OdpovědětVymazat
  3. Holky, Járovi tohle kupodivu ani moc problém nedělá. Jen takové složitější děje, kdy mám problémy i já...
    Lenko, obdivuji tvoji trpělivost, já jsem na tom s vybarvováním jako Jára, nebaví mě, nemám na to trpělivost:-) Stáhla jsem si vaše pohádky, děkuju. My je využijeme při nacvičování vyprávění, to dělá járovi strašný problém - ani ne seřadit obrázky v dějové posloupnosti, jako vyprávět slovy děj...

    OdpovědětVymazat
  4. Magdo, máš pravdu, tyhle jednoduché příběhy jsou pochopitelnější a taky jasnější, asi by to nebylo složité nafotit.Dobrý nápad:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Lenko, máš to krásně vybarvené! Taky mám některé pohádky rozkreslené. Dá to docela zabrat, ale musím to někdy dokončit, dělám na tom už pár měsíců. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezké,ale pro nás ještě mooooc težké i když mohla bych aspoň vyprávět co se na obrázcích děje a ukazovat obrázky,to má Justýnka ráda:-)Vybarvené to máš krásně,mě to moc baví,je to relax:-)Nejraději bych si někdy koupila omalovánky:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já taky jen vyprávím, ukazuju, co je na obrázku. Jenda nechápe, co po něm chci. Vybarvování super..to mě bavilo jako malou holku, teď ne, teď nestíhám.

    OdpovědětVymazat
  8. Moniko, já jen zírám, u nás to je zase NAOPAK ale doslova. Když přečtu večer knížku nebo se kouká ns večerníček, chci od něj vyprávění jako zpětnou vazbu, jestli dával pozor -a odříká to. Ale i ve škole potvrdili, že obrázky správně neseřadí...

    Mmch. teď jsme dočetli od Svěráka super knížku Pan Buřtík a pan Špejlička - řechtali jsme se od začátku do konce.
    Magda

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné obrázky! Závidím Vám trpělivost s vybarvováním. My teď zkoušíme s Míšou "co k sobě patří". Například má obrázek lopatičky a kyblíčku a má to dát k sobě. No zatím též bez valného úspěchu.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den, ta časová posloupnost je krásná :) Chci se jen zeptat, zda se dá někde stáhnout? Děkuji. Jana

    OdpovědětVymazat