čtvrtek 17. března 2011

Školka

Co mohu udělat pro své autistické dítě??? Jak jsem již několikrát na našem blogu zmiňovala, Sárinka chodí do běžné školky. Jelikož jí už běžná školka nestačí, rozhodla jsem se pro školku speciální. Nebylo to jen moje rozhodnutí, ale i paní vedoucí učitelky. Podle ní sistentka neplní svou práci , navíc ta funkce tam prý není žádoucí. Nejprve jsem oslovila  školku, ve které převažují autistické děti. Školka mne nadchla, ale narazila jsem na celodenní docházku. Dnes jsme tedy byli se Sárinkou ve školce pro sluchově postižené. Školka má dobré reference, pracuje se v ní s kartičkami VOKS, denně se procvičuje logopedie, ve třídě je jen 8 dětí a prý paní učitelky jsou velmi vstřicné. V poslední době prý ubývá dětí se sluchovým postižením, tak přijímají i děti s různým kombinovaným postižením. Asi jsem si dělala velké naděje. Zápis proběhl sice hladce a Sárinka mne naprosto překvapila, ale asi z toho nic nebude. Sárinka si nejspíš myslela, že je v nějakém dětském centru, protože viděla hrající si děti, ale seděla s námi spořádaně u stolu. Na chvíli jí paní učitelka dovolila hrát si s traktorem, chtěla sledovat její chování a reakce. Byla to ale jen malá chvilka a museli jsme jít domů, což Sárinka nechápala, ale obešlo se to bez rámusu. |Paní učitelka ji velice chválila, že je opravdu šikovná a snaživá. Chovala se jak velká slečna, já ji vůbec nepoznávala. Byla jsem na ni opravdu pyšná. U zápisu nám bylo ale řečeno, že je letos velký počet uchazečů a přednost mají sluchově postižení. Vypadá to, že i druhý pokus o umístění do MŠ byl neúspěšný. V Olomouci je ještě logopedická školka, ale tam prý berou jen děti s vadou řeči, ne austistické! Nevím, co mám dělat. Máme vůbec nějaké možnosti? Cítím se bezradně a bezmocně. Sárinku všude chválí a přitom ji nikde nechtějí. Myslela jsem si, že speciální školky to berou tak nějak jinak. Naše společnost chce jen hodné, chytré a poslušné děti, jiné se neberou! Ale Sárinka není neposlušná, zlobivá! Jen malou perličku. Mirek šel na zápis s námi. Když svému nadřízenému oznamoval, že půjde o hodinu dřív, že jde s dcerou k zápisu do speciální školky, nadřízený se vážně zeptal: "Do anglické?"

2 komentáře:

  1. Lenko, Jára chodil do speciální školky logopedicky zaměřené. Chodily tam i děti s různým postižením, Jára s autismem byl vyjímkou, byl tam integrovaný. Záleží jaká to školka je, pokud je opravdu zaměřená na sluchově postižené děti, mají přednost ony. Jinak by nemělo rozhodovat jaké postižení mají. Ale nevzdávej to, třeba to vyjde, určitě taky vyzkoušej tu logopedickou, zajděte tam a zapište se. Nevím tedy, jestli má Sárinka problém s řečí. Podle toho co píšeš, je opravdu šikovná. Bohužel tohle je starost, která nás bude pronásledovat ještě hodně dlouho...

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji vám, ať to vyjde. O školky je vůbec velký boj, stejně tak o speciální školky. Dělám dvakrát týdně asistenta v logo školce a autíků je tam skoro třetina. Možná je to jak kde, ale určitě zkusit všechny možnosti!

    OdpovědětVymazat