čtvrtek 13. ledna 2011

Jak začít....

Je toho hodně, ale kde začít. Naše rodina má čtyři členy. Já se jmenuji Lenka, přítel Mirek, syn Lukášek a dcera Sárinka. Když se nám narodil Lukášek, byla jsem v porodnici naprosto bezradná a nešťastná. Luky nechtěl přijímat potravu a já brečela, že mi umře. Po všemožných pokusech přes hadičky, redukce apod. se nakonec rozjedl a začal pít z obyčejné dětské láhve! Po nocích jsem odsávala mléko z prsů a nalévala ho lahví, ale byla jsem šťastná, že jsme našli řešení. Když mohl po několika měsících přejít na pevnou stravu, najednou začal pít z prsa.V 10 měsících dostal rotavirus, byl převezen do nemocnice a byl na tom dost zle. Přestal opět jíst a doktoři si nevěděli rady. Byl to opět boj do něho něco dostat. Zkoušeli jsme  různé finty a nakonec ho zachránila obyčejná mrkvová polévka, kterou by nikdy před tím nesnědl.  Navíc jsem zjistila, že jsem opět těhotná a rotavirus prodělala také. Bylo to krušné, ale vše jsme přečkali. Po 3/4 roce jsme se opět ocitli v nemocnici, tentokrát měl Luky problémy s dýcháním - měl oboustranný zápal plic. V nemocnici jsme byli v půlročních odstupech ještě 3x, vždy zápal plic, lékaři diagnostikovali astma, alergie na vše.
Když se nám narodila Sárinka, říkali jsme si, že jsme si již vše vybrali s Lukáškem. Sárinka nám dělala neskutečnou radost a vše uměla  podstatně dřív než Lukášek. První zuby již ve 3 měsících. Naučila se sama lézt (Luky se spíš je plazil) a i chodit (Lukáška jsme vodili za ruce přes 3 měsíce). Prostě to byla šikulka a my měli ohromnou radost, ale jen do jejích 2,5 let. Ve 2,5 letech přestala nějak používat slova, která dříve uměla (mama, tata, Luky,....), přestala se otáčet na zavolání, měla takový pohled "skrz". Dětská pediatrička mě uklidnila, že do 3 let se nemusíme znepokojovat, že se vše může změnit. Bohužel tomu tak nebylo a začalo se kolem nás zmiňovat slovo AUTISMUS. Takové nenápadné slůvko. Něco jsme o tom zaslechli v televizi, ale pořádně jsme nevěděli, co to znamená. Všichni se na mě tenkrát dívali nějak zaraženě a sklesle a já už teď vím proč.  Začala jsem nenávidět všechna ta slova na "A". Astma, Alergie, Autismus.
Sárinka měla v říjnu už 5 let. Za tu dobu jsme vyzkoušeli 4-měsíční bezlepkovou a bezmléčnou dietu, různé potravinové doplňky z USA, chodíme pravidelně na logopedii a do JANu, jedeme struktur. učení.  Sárinka navštěvuje normální školku s asistentem. Je to denodenní boj s okolím a hlavně se sebou. Proto bych chtěla moc poděkovat všem rodinám, které se starají o děti s různým postižením, protože to vyžaduje moře odvahy, lásky a porozumnění. Je to plavba v hlubokém moři s nejrůznějšími nástrahami neznámo kam. Nevíte, jestli tam jednou doplujete a když ano, nevíte, co vás čeká, ale to neví asi nikdo....

2 komentáře:

  1. Děkuji za vaše povídání a moc vám držím palečky.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, píši bakalářskou práci na téma Autismus a příběh Vaší dcery by mě velmi zajímal. Jestliže budete mít zájem,ozvěte se mi prosím na email Martinna.p@seznam.cz

    Mockrát Vám děkuji a přeji hodně sil.
    Martina Pechová

    OdpovědětVymazat