neděle 16. ledna 2011

Hádej, hádej...

V JANu (sdružení "Jdeme autistům naproti") se Sárince zalíbila písnička o zvířátkách. Sárik nějak zvířátka nebere, ale tohle jí vážně vzalo. Jelikož jsem "hlava-mapa", tak jednoduchou písníčku jsem si nezapamatovala a udělala jsem si vlastní verzi, což nakonec bylo ještě lepší. Je to písnička od Uhlíře a Šípa - "Kočky, kočky, jak si kočky povídají........V písničce se různě střídají zvířátka, my jsme si ještě přidali auta, vlaky, čerty apod. - vše co se dá vyjádřit citoslovci. Takže tanky si např. povídají - pif-paf-puf-bum, vodníci -brekeke, čápi - klapi-klap apod. Písničku začínám hádej, hádej, což mi připadá ještě lepší, jelikož mám čas na rozmyšlenou, které zvířátko zrovna zařadím, není hned na začátku. Vypadá to takhle, já zpívám - "Hádej, hádej, jak si pejsci povídají, hádej, hádej, jakou mají řeč. Podívám se na Sárinku a ta řekne - haf, haf. Já dále zpívám celou sloku už jen citoslovcem "haf".  Pokud melodii neznáte, noty jsou na i-netu. Písnička se ujala tak, že jsem ji musela zpívat x-krát denně, ale Sárince asi hodně pomohla. Nejdřív se jen zapojovala tím, že říkala citoslovce, pak se mnou zpívala citoslovce a nakonec začala zpívat i to hádej. Bylo to úžasné, protože Sárinka do 4 let nemluvila, pak začala říkat jen počáteční slabiky slov a teď najednou začala zpívat slova. Slova nejsou ještě tak úplná a srozumitelná, ale je to hodně velký skok. Napodobuje i hezky melodii. Nazpívala jsem jí už moře písniček, ale nikdy žádná odezva, až teď. O vánocích si přidala ještě koledu - "Ježíšku, panáčku...."- zpívá sice "ježichu, pa.....já.....kolibat", píšťalka je "pikulka", ale je to úžasné. Ani jsem nedoufala, že by něco takového svedla.


2 komentáře:

  1. To je oblíbená písnička i našeho Járy, zkusím ji v úpravě od Sárinky, díky:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Šípa a Uhlíře Jeníček miluje.

    OdpovědětVymazat